Általános Szerződési Feltételek
(ÁSZF)
a COACHING & LOVE weboldalon a felnőttképzési törvény hatálya alá NEM tartozó videós tananyagok, tanfolyamok, digitális kiadványok vásárlására vonatkozó általános szerződési feltételek
Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban ÁSZF) tartalmazzák a https://coachingandlove.hu/ weboldalon (a továbbiakban: weboldal) keresztül elérhető és a felnőttképzési törvény hatálya alá NEM tartozó videós tananyagok, tanfolyamok, digitális kiadványok vásárlására vonatkozó általános szerződési feltételeket.
A weboldalon keresztül lehetséges a jelentkezés a Szolgáltatók által biztosított és a felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzésekre, amelyek általános szerződési feltételeit az áttekinthetőség érdekében önálló ÁSZF szabályozza, amely elérhető ezen a linken: https://coachingandlove.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/
A weboldalt több Szolgáltató üzemelteti. A Szolgáltatók az ÁSZF-et több szerződés megkötése céljából egyoldalúan, a szolgáltatást igénybe vevő, mint Vásárló fél közreműködése nélkül előre meghatározták, és ezeket a felek egyedileg nem tárgyaltak meg.
A jelen ÁSZF nem tartalmaz olyan általános szerződési feltételt, amely lényegesen eltér a jogszabályoktól, illetve a szokásos szerződési gyakorlattól.
A SZOLGÁLTATÓK
| Loving Presence Kft. | Peaceful Living Kft. | Laurus Fejlesztő Intézet Kft. | dr. Gulácsi Bernadett ev. |
Weboldal: | https://coachingandlove.hu/ |
E-mail-cím | hello@coachingandlove.hu |
Képviselő | dr. Gulácsi Bernadett |
Levelezési cím | 1121 Budapest, Költő utca 2-4. D. ép. Fsz. 1. ajtó |
Telefonszám | +36 20 237 9880 |
Cégjegyzékszám/ nyilvántartási szám | 01-09-355260 | 01-09-335717 | 01-09-333832 | 52029620 |
Adószám | 27347605-2-43 | 26255509-1-43 | 23338461-1-43 | 68636218-1-33 |
Közösségi adószám | HU27347605 | HU26255509 | HU23338461 | HU68636218 |
Számlavezető pénzintézet | K & H Bank Nyrt. | MBH Bank Nyrt. | K & H Bank Nyrt. | K & H Bank Nyrt. |
Számlaszám | 10401093-50527168-8789 1009 | 10101542-47254800-01005000 | 10401093-50527168-87491001 | 10401093-50527168-87871001 |
IBAN | HU8710401093 505271688789 1009 | HU0410101542 47254800 01005000 | HU32 1040 1093 5052 7168 8749 1001 | HU13104010935052 716887871001 |
BIC | OKHBHUHB | MKKBHUHB | OKHBHUHB | OKHBHUHB |
- A szolgáltatók tárhelyszolgáltatójának adatai
Név: PROFITÁRHELY Kft.
Székhely: 2030 Érd, Burkoló utca 1.
Weboldal: https://profitarhely.hu/
Telefonszám: +36 20 254 08 66 (ügyfélszolgálat)
E-mail: ugyfelszolgalat@profitarhely.hu
ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
- Fogalmak a jelen ÁSZF alkalmazása során
- Szolgáltatók: az ÁSZF I. pontjában szolgáltatóként feltüntetett személyek.
- Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott Fogyasztó; azaz a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
- Vásárló: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely a weboldalon megvásárlásra kínált terméket megvásárolja.
- Felhasználó: az a személy, aki a weboldalt meglátogatja.
- Digitális tartalom: digitális formában előállított vagy szolgáltatott adat.
- Digitális szolgáltatás: olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy digitális adatokat hozzon létre, kezeljen, tároljon, vagy azokhoz hozzáférjen; vagy olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó és a szolgáltatás más igénybe vevői által feltöltött vagy létrehozott digitális adatok megosztását, illetve az azokkal való egyéb interakciót.
- Termék: a webáruházban kínált digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás (videótanfolyamok, digitális kiadványok).
- Vételár: a termékért fizetendő ellenszolgáltatás.
- Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Az ÁSZF megismerhetőségét Szolgáltatók a weboldalukon, a nyitóoldalon, könnyen elérhető módon, letölthető, tárolható, megjeleníthető és nyomtatható formában, a szövegben való kereshetőség biztosításával, ingyenesen biztosítják.
- A Szolgáltatók által közzétett ÁSZF a Vásárló kifejezett elfogadásával válik a Szolgáltatók és a Vásárló között létrejött szerződés részévé, ezért Szolgáltatók a megrendelés előtt és a szolgáltatás teljes időtartama alatt elérhetővé és megismerhetővé teszik az ÁSZF-et.
- Vásárló a megrendelés elküldése előtt, a weboldalon elhelyezett jelölőnégyzetre kattintással, elektronikus úton nyilatkozik arról, hogy az ÁSZF tartalmát megismerte és azt elfogadja.
- Az ÁSZF elfogadása a vásárlás feltétele. Az ÁSZF elfogadásával a Vásárló elfogadja, hogy a weboldalon történő megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után.
- A weboldal Felhasználója a weboldal használatával elfogadja az ÁSZF-et.
- A Szolgáltatók által biztosított és felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzésekre (coach képzés és coach továbbképzések) jelen ÁSZF hatálya nem terjed ki.
- Jelen ÁSZF hatálya a következő videótanfolyamokra terjed ki:
- „Coaching Eszközök Használata a Gyakorlatban – Online Tanfolyam”,
- „Self-Coaching Önismereti & Boldogság Program”;
- „Önbizalom, Önbecsülés – Online Tanfolyam”,
- „Önszeretet Művészete Mesterfokon – Online Tanfolyam”,
- „Online Mindfulness Tanfolyam – Stresszkezelési és a szorongáscsökkentési technikák”;
- „Online Női Önismereti Tanfolyam”).
- A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó videótanfolyamok megtekintését követően a Szolgáltatók tanúsítványt nem állítanak ki.
- Jelen ÁSZF hatálya továbbá kiterjed a weboldalon keresztül megvásárolható kiadványokra (digitális tartalmakra, így a kérdésgyűjteményekre, kártyákra, e-könyvekre).
A WEBOLDALON FOLYTATOTT TEVÉKENYSÉG
A Szolgáltató kereskedelmi tevékenységet folytat a weboldalán. A weboldalon keresztül a Vásárlók a különböző termékek leírásában rögzített vételár fejében megvásárolhatnak olyan videótanfolyamokat, amelyek nem tartoznak a felnőttképzési törvény hatálya alá, megvásárolhatják a digitális kiadványokat (pl. kérdésgyűjteményeket, kártyákat). Szolgáltatók a weboldal belső, zárt felületén teszik hozzáférhetővé a megvásárolt videós anyagokat.
A MEGRENDELÉS MENETE, A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE ÉS MEGSZŰNÉSE
- Regisztráció a weboldalon
- A regisztráció egyetlen célja az, hogy a Weboldal belső felületén a hozzáférés biztosított legyen a megvásárolt termékekhez, azaz a videótanfolyamokhoz. Amennyiben a Vásárló digitális kiadványt vásárol, nem szükséges regisztrálnia a weboldalra.
- A regisztráció során meg kell adni a következő adatokat: felhasználónév, családi név, utónév, e-mail-cím. Az adatok rögzítését követően a „Regisztrálok” gombra kell kattintani. A rendszer a megadott e-mail-címre küld egy levelet. A levélben található linkre kell kattintani, majd beállítható a jelszó.
- Jelszóemlékeztető: ha a weboldal felhasználójának van már felhasználói fiókja, de elfelejtette a jelszavát, a regisztráció során megadott e-mail-cím beírásával igényelhet új jelszót. A szolgáltató nem ismeri meg a jelszót, a felhasználó egy linket kap, amely használatával önállóan generálhat új jelszót magának.
- A vásárlást követően nem jön létre automatikusan egy felhasználói fiók, a Vásárlónak önállóan kell regisztrálnia.
- A termék kiválasztása és megrendelése
- Egyidejűleg főszabályként egyetlen termék vásárlása lehetséges (ez alól csak azok a termékek jelentenek kivételt, amelyeknél a vásárlási folyamat során a rendszer külön felajánlja a kosárba helyezést).
- A négy fő menüpontból lehet kiválasztani a kívánt terméket. A választott termék címére történő kattintást követően megjelenik a tartalom részletes bemutatása, így a termék leírása, részletes tartalma, a díja, az esetleges kedvezmények, a fizetés menete.
- A „Jelentkezem” gomb megnyomását követően ugyanazon az oldalon lehetséges kiválasztani
- videótanfolyam estén, hogy milyen fizetési módot választ a Vásárló. A fizetési mód kiválasztását követően nyílik meg az űrlap, amelyen a személyes adatok rögzíthetők.
- kiadvány esetén, hogy magánszemélyként vagy cégként kíván-e vásárolni a Vásárló. A választást követően nyílik meg az űrlap, amelyen a személyes adatok rögzíthetők.
- Bankkártyás fizetésnél és átutalásnál fizetésnél is a következő adatokat kell rögzíteni: név, e-mail-cím és telefonszám (ez nem kötelező), számlázási név és számlázási cím, cég esetén adószám. Itt lehet beírni az esetleges kuponkódot és itt kínál fel a rendszer egyéb terméket, amelyet szintén meg lehet rendelni. Ezt a terméket a Vásárló kifejezett kérésére (a jelölőnégyzet kipipálását) követően számítja hozzá a rendszer a megrendeléshez.
- Az űrlap sajátosságai miatt fokozottan kell figyelnie a Vásárlónak a kívánt mennyiség megjelölésére. Az űrlap lehetőséget ad a mennyiség növelésére, a Vásárló feladata ellenőrizni, hogy valóban terméket helyezzen a kosárba.
- A megrendelés minden esetben fizetési kötelezettséggel jár, erre az űrlapon figyelmeztetik a Vásárlót a Szolgáltatók.
- A bankkártyás fizetést a „Fizetés” gomb megnyomását követően lehetséges indítani. A Simple Pay oldalára navigál a rendszer. Az ott látható utasításokat kell követni.
- Átutalással történő fizetés esetén az űrlap alján megjelenik a „Megrendelem” gomb. A gomb megnyomását követően automatikusan küld a rendszer egy díjbekérőt a megadott e-mail-címre. A Vásárlónak a díjbekérőn található bankszámlaszámra kell átutalással teljesíteni
- Fizetési kötelezettségről tájékoztatás és egyéb nyilatkozatok
- A „Fizetés” vagy a „Megrendelem” gomb megnyomását megelőzően található a jelölőnégyzet, amely bejelölésével a Vásárló nyilatkozik, hogy tudomásul veszi a fizetési kötelezettséget. A felirat előtti jelölőnégyzetet ki kell pipálni, csak ebben az esetben lép működésbe a „Fizetés” vagy a „Megrendelem” gomb.
- Ugyancsak a „Fizetés” vagy a „Megrendelem” gomb megnyomása előtt kell nyilatkoznia a Vásárlónak, hogy megismerte és elfogadja az ÁSZF-et, amelyet kattintással meg is nyithat. Az ÁSZF elfogadása a vásárlás feltétele.
- Ugyancsak itt kell nyilatkoznia a Vásárlónak arról, hogy megismerte az adatkezelési tájékoztatást, továbbá a Vásárló tudomásul veszi, hogy bankkártyás fizetés esetén egyes személyes adatai továbbításra kerülnek a Simple Pay részére.
- A Vásárló a „Fizetés” vagy a „Megrendelem” gomb megnyomásával véglegesítheti a megrendelését.
- Adatbeviteli hibák javítása
A Vásárló az általa rögzített adatokat (név, e-mail-cím, telefonszám, szállítási név és szállítási cím, számlázási név és számlázási cím, adószám, megrendelt termékek darabszáma, szállítási mód, fizetési mód) a vásárlás teljes folyamata alatt ellenőrizheti, összefoglalóan áttekintheti, önállóan javíthatja.
- Hibás ár esetén történő eljárás
Ha a termék ára nyilvánvalóan alacsonyabb, mint annak szokásos piaci ára, akkor a Szolgáltatók nem kötelesek teljesíteni a megrendelést, ilyen eset lehet például az, ha technikai hiba miatt az ár 0,-Ft. Ha azonban az ár nem lényegesen alacsonyabb más hasonló áruk áránál és a Fogyasztó így nem tudhatta, hogy tévedés vagy hiba miatt került feltüntetésre az az ár, akkor köteles a Szolgáltató a megrendelést visszaigazolni és azt teljesíteni.
- A megrendelés véglegesítése, az ajánlat visszaigazolása, a szerződés létrejötte
- Videótanfolyamok megrendelése esetén a Vásárló a „Fizetés” vagy a „Megrendelem” gomb megnyomásával, kiadványok megrendelése esetén a „Fizetés” gomb megnyomásával véglegesítheti a megrendelését.
- A Szolgáltató a megrendelést egy automatikus üzenetben visszaigazolja, egyúttal tájékoztatja a Vásárlót a további lépésekről, így például arról, hogy külön e-mailben érkezik a díjbekérő vagy a számla, valamint a hozzáférés linkje.
- Ha a Vásárló nem kapja meg legfeljebb 48 órán belül a visszaigazolást, vagy az nem tartalmazza a megrendelés részleteit, mentesül ajánlati kötöttsége alól és a megrendelt szolgáltatást nem köteles igénybe venni.
- A szerződés létrejötte:
- bankkártyás fizetést követően automatikusan, néhány percen belül kiállításra kerül a számla, a számla kiküldésével létrejön a szerződés a számlát kiállító Szolgáltató és a Vásárló között;
- átutalással történő fizetés esetén az összeg beérkezését követően automatikusan kiállításra kerül a számla, a számla kiküldésével létrejön a szerződés a számlát kiállító Szolgáltató és a Vásárló között,
amely szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak.
- A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatókhoz, illetve a Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
- Ha a Vásárló rossz e-mail-címet rögzít vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni, a Szolgáltató nem tud eleget tenni a visszaigazolási kötelezettségének, így felelősség sem terheli.
- A szerződés a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a Fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
- A Szolgáltató a szerződéskötést követően indokolatlan késedelem nélkül szolgáltatja a fogyasztónak a terméket, a szerződéskötéskor rendelkezésre álló legfrissebb verzióban.
- A szerződéskötés nyelve a magyar. A szerződés nem minősül írásbeli
- A szerződés határozott idejű szerződés.
- A szerződés külön értesítés nélkül megszűnik a videótanfolyamok megrendelése esetén, ha mindkét fél teljesítette a maga szolgáltatását, így a Vásárló megfizette a vételárat és a Szolgáltató a megrendeléstől számított egy (1) év időtartamban biztosította a hozzáférést a videótanfolyamhoz.
- A szerződés külön értesítés nélkül megszűnik a kiadványok megrendelése esetén a kiadvány linkjét tartalmazó e-mail kiküldését követő 30. napon.
A MEGRENDELT TERMÉKEK KIFIZETÉSE
A vásárló a weboldalon megrendelt termékek ellenértékét választása szerint kiegyenlítheti bankkártyával (OTP Simple Pay használatával) vagy átutalással.
- Részletfizetési lehetőség
Szolgáltatók részletfizetési lehetőséget biztosítanak a „Self-Coaching Önismereti & Boldogság Program”-ra. A szolgáltatás díját két részletben lehetséges megfizetni, az első részlet bankkártyás fizetés esetén a megrendeléssel egyidejűleg esedékes, átutalással történő fizetés esetén a díjbekérőn szereplő határidőben. A második részlet esedékessége: a Szolgáltató a megrendeléstől számított 30. napon díjbekérőt küld, a díjbekérőn szereplő fizetési határidőben szükséges kiegyenlíteni az ellenértéket. Részletfizetés esetén is teljes hozzáférést biztosít a Szolgáltató valamennyi, a „Self-Coaching Önismereti & Boldogság Program”-hoz tartozó tananyaghoz.
- Fizetés az OTP SimplePay rendszeren keresztül
- Az internetes bankkártyás fizetés lebonyolítását az OTP Mobil Szolgáltató Kft. által üzemeltetett OTP SimplePay rendszere biztosítja.
- Bankkártyás fizetés esetén a Vásárló automatikusan átirányításra kerül a SimplePay fizetési oldalára, ahol a díj kiegyenlítéséhez meg kell adnia a SimplePay által megkövetelt adatokat. A Szolgáltató felhívja a Vásárló figyelmét, hogy az általa megrendelt termékek és szolgáltatások ellenértéke kiegyenlítése kizárólag a SimplePay által elfogadott, internetes vásárlásra alkalmas bankkártyával lehetséges. A fizetési tranzakció annak végrehajtását követően nem vonható vissza. Sikertelen fizetési tranzakció esetén a honlapon hibaüzenet jelenik meg, míg a szolgáltatási díj sikeres kiegyenlítése esetén a Vásárló bankszámlaegyenlege a szolgáltatási díj összegével azonnal megterhelésre kerül.
- A SimplePay fizetőoldalán megadott fizetési és bankkártya adatokat a Szolgáltató nem ismeri meg és nem is kezeli.
- A bankkártyás fizetési tranzakció lebonyolítása, a fizetés során megadott adatok kezelése, azok titkosítása és a fizetési folyamat biztosításának garantálása a SimplePay kizárólagos kötelezettségébe tartozik. Ezért a Szolgáltató a bankkártyás fizetéssel összefüggő, valamint a SimplePay hatáskörébe tartozó problémákért nem vállal felelősséget. A Szolgáltató nem vállal felelősséget továbbá a fizetési tranzakció sikertelenségéért sem, ha annak oka az internetkapcsolat hibájára vezethető vissza.
- Átutalással történő fizetés
- Ha a Vásárló az átutalással történő fizetést választja, azt a megrendelés visszaigazolásától számított 3 (három) naptári napon belül köteles teljesíteni, a Szolgáltató által kiküldött díjbekérő tartalmazza a részleteket.
- Amennyiben a Szolgáltató úgy tapasztalja, hogy az átutalás nem érkezett meg a bankszámlájára, emlékeztető, e-mailben felhívja a Vásárló figyelmét a tartozására. Ha a Vásárló az e-mail kiküldésétől számított további 30 (harminc) naptári napon belül nem teljesíti az átutalást, a Szolgáltató jogosult a szerződéstől elállni és a megrendelést törölni.
- Az átutalás közleményében rögzíteni szükséges a díjbekérő számát, a díjbekérőt automatikus e-mail üzenetben küldi ki az a Szolgáltató a Vásárló részére, amelyikkel a szerződés létrejött.
A MEGRENDELT TERMÉKEK KISZÁLLÍTÁSA
- Szolgáltató a megrendelt terméket általában a megrendelés ellenértékének a Szolgáltató bankszámláján történő jóváírásától számított két munkanapon belül „átadja” a Vásárló részére, illetve biztosítja a hozzáférést.
- Átadás alatt a következőt érti a Szolgáltató:
- videótanfolyam esetén a Vásárlónak regisztrálnia szükséges a Szolgáltatók weboldalán, ahol a hozzáférést beállítják a részére.
- digitális kiadvány esetén a Szolgáltatók egy e-mailt küldenek a Vásárló részére, amely tartalmazza a letölthető linket. A letöltésre a szerződéskötéstől számított 30 napon belül van lehetősége a Vásárlónak.
- A szerződés teljesítettnek minősül, ha a termék a Fogyasztóhoz, illetve a Fogyasztó által kiválasztott fizikai vagy virtuális eszközre került, vagy hozzáférhetővé vált a Fogyasztó által kiválasztott fizikai vagy virtuális eszköz részére.
ELÁLLÁSI JOG
- A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a Fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogát, továbbá a Szolgáltató erről visszaigazolást küldött, a Fogyasztó nem élhet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ában biztosított elállási vagy felmondási joggal.
- A videótanfolyam és a digitális kiadványok, mint nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalmak tekintetében a Vásárlók nem gyakorolhatják az elállási jogot azt követően, hogy a videótanfolyam hozzáférhetővé vált, vagy a letöltési link megküldésre került.
- A Szolgáltató külön jelölőnégyzetet biztosít a Fogyasztó nyilatkozatának a megtételére a Megrendelés gomb megnyomása előtt. A megrendelési összesítő, továbbá a Szolgáltató visszaigazolása is tartalmazza a tájékoztatást arról, hogy a webáruház kínált digitális tartalom tekintetében nem élhet a Fogyasztó elállási vagy felmondási jogával a teljesítés megkezdését követően.
A KELLÉKSZAVATOSSÁGI IGÉNYEK SAJÁTOS SZABÁLYAI DIGITÁLIS TARTALOM SZOLGÁLTATÁSA NYÚJTÁSA ESETÉN
- A Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben a Vásárló kellékszavatossági igényt érvényesíthet.
- A Fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, illetve a termék szolgáltatására irányuló szerződést megszüntetni, ha
- a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy az a Szolgáltatónak aránytalan többletköltséget eredményezne;
- a Szolgáltató ésszerű időn belül nem tette szerződésszerűvé térítésmentesen a teljesítést;
- ismételten teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte a termék szerződésszerűvé tételét;
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
- a Szolgáltató nem vállalta a szolgáltatás szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a szolgáltatást szerződésszerűvé tenni.
- A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a Szolgáltató – a fogyasztó számára okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás jellegére és céljára figyelemmel – köteles a teljesítést a hiba fogyasztó általi közlésétől számított észszerű időn belül térítésmentesen szerződésszerűvé tenni.
- A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki jellemzőitől függően a Szolgáltató megválaszthatja a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tételének módját.
- Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó részére ténylegesen nyújtott szolgáltatás értékének különbözetével.
- Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni a szerződést, a Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
- Ha a Szolgáltató a szerződésszerű teljesítési kötelezettségének nem tesz eleget, a fogyasztó köteles a Szolgáltatót felhívni a teljesítésre. Ha a fogyasztó felhívása ellenére a vállalkozás a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás késedelem nélküli vagy a felek által elfogadott póthatáridőn belüli szolgáltatását vagy nyújtását elmulasztja, a fogyasztó megszüntetheti a szerződést.
- A fogyasztó a Szolgáltató teljesítésre való felhívása nélkül megszüntetheti a szerződést, ha
- a) a Szolgáltató a digitális tartalom szolgáltatását vagy a digitális szolgáltatás nyújtását nem vállalta, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy nem fogja szolgáltatni a digitális tartalmat, illetve nem fogja nyújtani a digitális szolgáltatást; vagy
- b) a felek megállapodása alapján vagy a szerződéskötés körülményeiből nyilvánvaló, hogy a fogyasztó számára elengedhetetlen a meghatározott időpontban történő teljesítés, és a Szolgáltató ezt elmulasztja.
A DIGITÁLIS ADATTARTALOM MŰKÖDÉSE,
AZ ALKALMAZANDÓ MŰSZAKI VÉDELMI INTÉZKEDÉS
- A videótanfolyamok elérhetősége
- A videótanfolyamokhoz a Szolgáltatók a weboldal belső, zárt felületén biztosítják a hozzáférést. A Szolgáltatónak fel nem róható, illetve más Szolgáltató közreműködésével teljesített üzemzavarokért, hozzáférési hibákért a Szolgáltatót nem terheli felelősség.
- A hozzáférés lehetővé teszi a Vásárlóval megosztott videók elérhetőségét a szerződéskötéstől számított legalább egy évig és legfeljebb addig, amíg a Szolgáltató azt a felületén tárolja.
- Az digitális kiadványok elérhetősége
- A digitális kiadványok a Szolgáltatók weboldaláról tölthetők le, a Szolgáltatók által megküldött link használatával, a szerződéskötéstől számított 30 napon belül. Frissítéseket ezen időtartam alatt a Szolgáltató nem tesz közzé.
- Szolgáltató weboldala együttműködik bármely böngésző szoftverrel és operációs rendszerrel. A weboldal kommunikációja HTTP protokollon keresztül történik. A weboldalon keresztül történő kommunikáció titkosított.
- A szolgáltatás eléréséhez szükséges internet hozzáférés és az ahhoz szükséges eszközök (hardver és szoftverek, azok megfelelő beállításai) biztosítás a Vásárló feladata.
- Szolgáltatók minden esetben jelzik a termékek leírásában a termékek funkcionalitását és kompatibilitását, ezeket a tájékoztatásokat a Vásárlónak kötelessége a megrendelés előtt megismerni.
- A tananyaghoz való hozzáféréshez, a digitális tananyag megtekintéséhez szükséges eszközök és számítógépes programok a Vásárlók részéről: internethozzáférés, számítógép, monitor és további perifériák. Ezeket az eszközöket és programokat, a megfelelő internetkapcsolatot a Szolgáltatók nem biztosítják.
A PANASZKEZELÉS RENDJE
- A Fogyasztó szóban (telefonon) vagy írásban (e-mailben vagy postai úton) közölheti panaszát a Szolgáltatókkal. A Szolgáltató a Fogyasztói panaszokat a jelen ÁSZF I. pontjában rögzített elérhetőségei bármelyikén fogadja.
- A szóbeli panaszt Szolgáltató azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát
- személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadni,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül, az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
- A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítószámmal látja el.
- A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a Fogyasztó neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a Fogyasztó panaszának részletes leírása, a Fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a vállalkozás nyilatkozata a Fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Fogyasztó aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
- Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.
- A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató tett-e általános alávetési nyilatkozatot.
- A korábbi, érdemben megválaszolt panasz tartalmával azonos tartalmú, ugyanazon Fogyasztó által tett, ismételt, új információt nem tartalmazó panasz, valamint az azonosíthatatlan személy által tett Fogyasztói panasz kivizsgálását a Szolgáltató mellőzheti.
- A békéltető testület hatáskörébe tartozik a Fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a Fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a Fogyasztó és a Szolgáltató között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a Fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
- Szolgáltató nem tett általános alávetési nyilatkozatot a békéltető testületek felé.
- Az eljárás megindításához a kérelemben az alábbiakat szükséges feltüntetni:
- a Fogyasztó, azaz a kérelem benyújtójának nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a panasszal érintett Szolgáltató nevét, székhelyét,
- az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- a panasz rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, (itt különösen fontos hivatkozni minden az ügy lényegét érintő írásbeli dokumentumra, szerződésre, szállítólevélre, számlára, átvételi elismervényre stb),
- a Fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a Szolgáltatóval megpróbálta a vitás kérdést közvetlenül tisztázni,
- a Fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
- az ügy eldöntésére irányuló kifejezett indítványt,
- a Fogyasztó aláírását.
- A békéltető testületek elérhetősége:
- Budapesti Békéltető Testület
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131
Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
- Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422
Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
kerelem@baranyabekeltetes.hu
- Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek);
501-871 (folyamatban lévő ügyek)
Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
- Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
- Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu; fmkik@fmkik.hu
- Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
- Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
- Pest Vármegyei Békéltető Testület
Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Telefonszáma: +36 1 792 7881
Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.hu;
www.panaszrendezes.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
- Az ODR-link / az OVR-platform
Az EU Bizottsága online vitarendezési platformot hozott létre („OVR-platform”). A platform kapcsolattartó pontként szolgál szerződéses kötelezettségekkel, internetes értékesítéssel és szolgáltatási szerződésekkel kapcsolatos viták bíróságon kívüli rendezéséhez. Fogyasztók számára az OVR-platform a következő hivatkozás alatt érhető el: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Az OVR-platformon közvetlenül a Szolgáltatóval lehetséges rendezni a problémát, ez akkor lehet hasznos, ha még nem történt meg a kapcsolatfelvétel a Szolgáltatóval.
ADATVÉDELEM
A Szolgáltatók a személyes adatok kezeléséről szóló teljes és részletes tájékoztatást a weboldal láblécében helyezte el, amely a weboldal bármely pontjáról elérhető. Az adatkezelési tájékoztatás linkje: https://coachingandlove.hu/adatkezelesi-tajekoztato/
SZERZŐI JOGOK
- A weboldal szerzői jogi oltalom alatt áll
A weboldal teljes tartalma, így a fényképek, a szöveges és egyéb tartalom, azok elrendezése, a logók és más ábrák, az oktatóanyagok teljes tartalma (a továbbiakban: tartalom) szerzői jogi oltalom alatt állnak. A tartalom engedély nélküli felhasználása – a 3. pontban foglaltak kivételével – tilos.
Amennyiben a weboldalon található bejegyzés másként nem jelöli a szerzői vagyoni jogok jogosultjai a Szolgáltatók. Írásbeli engedély a szerzői jogi oltalom alatt álló tartalom felhasználására a Szolgáltatóktól kérhető.
- A felhasználási tilalom alóli kivételek
A tilalom nem érinti a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvényben (Szjt.) meghatározott szabad felhasználás eseteit, amelyekre azonban kizárólag a törvényben meghatározott szűk felhasználói kör részére, illetve a törvényben meghatározott célból és mértékben van lehetőség. Jelen ÁSZF egyetlen pontja sem értelmezhető úgy, hogy az alapján a Felhasználó, illetve a Vásárló a tartalom vagy a tartalom valamely részének a szabad felhasználás körét meghaladó bármilyen további felhasználására engedélyt vagy jogot szerzett volna.
- Eljárás a szerzői jogok megsértése esetén
A szerzői jogok megsértése esetén Szolgáltatók a jogsértővel szemben – az eset körülményeihez képest – az irányadó jogszabályokban meghatározott polgári jogi igényeket támaszt és megteszi a szükséges jogi lépéseket.
VEGYES RENDELKEZÉSEK
- Az ÁSZF nyelve és értelmezése
Jelen ÁSZF magyar nyelven készült és értelmezésére a magyar nyelv szabályai alapján kerülhet sor.
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a magyar jog előírásai az irányadóak, különösen az alábbi jogszabályok:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény;
- a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény;
- AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016. április 27-i (EU) 2016/679 RENDELETE a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény;
- a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény;
- a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet;
- az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény;
- a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet.
Jelen ÁSZF 2025. május 15. napján lép hatályba és a hatálybalépését követően történő ügyletek során alkalmazandó.
A Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítani. A már létrejött jogügyletek esetében a Szolgáltató kötve marad a szerződés létrejötte napján hatályos ÁSZF-ben rögzített rendelkezésekhez.
Budapest, 2025. május 1.