stresszoldás-hatékonyan

A stressz mondja meg, ki vagy?

Amikor összecsapnak a hullámok a fejed felett és túl magasra szökik a feszültség, a legfontosabb, hogy tudatosítsd: felveheted a kesztyűt a stresszel szemben. A Stressz és szorongás csökkentése – Mindfulness 1. videótanfolyam leckéivel te is könnyedén kialakíthatod a stresszoldó stratégiádat.

A híres stresszkutató, Selye János szerint a stresszmentes élet maga volna az unalom. Amikor viszont túlfeszültség ér minket, már testi tünetek változatos palettájával találkozunk. Bármilyen furcsán hangzik, hálásak lehetünk ezeknek a testi reakcióknak, mert hatékonyabbá teszik a megküzdést is. Az üss vagy fuss reakció hatására eláraszt minket a noradrenalin: gyorsul a szívverés, megemelkedik a vérnyomás, jobb lesz az izmok vérellátása, éberebbé és energikusabbá válunk. Aztán ott a kortizol, ami segíti a stresszből való felépülést, mert helyreállítja a test nyugalmát. Viszont ha túl sokáig magas a szintjük a szervezetben, azt olyan kellemetlen tünetek formájában jelzi a testünk, mint a heves szívdobogás, a tikkelés, a gyomorfájdalmak, a viszkető bőr, a csomókban hulló haj, a hirtelen súlyváltozás, vagy akár a pánikrohamok.

Tedd szokássá a stresszkezelést!

A stressz egyfajta válasz az élet kihívásaira. Olyan biokémiai folyamatokat indít el a szervezetben, melyek egy bizonyos szintig még stimuláló hatásúak is lehetnek. Az viszont nagyon fontos, hogy felismerjük azt a mezsgyét, amikor már inkább fáraszt, lelassít, elnehezít és megfoszt az energiánktól a napjainkat uraló feszültség.

Hogy mennyit „bírunk el”, azt egyéni stressztűrő-képességünk befolyásolja, amelyet szerencsére fejleszthető. Egyébként stresszre hajlamosító tényező lehet maga az életmódunk is, amely magába foglalja táplálkozási, sportolási, pihenési szokásainkat épp úgy, mint a függőségeinket (alkohol, cigaretta). Már néhány új szokás beépítésével is sokat javíthatunk a stressztűrésünkön, de talán ennél is fontosabb az a szemlélet, hogy nem adjuk meg magunkat az életünket nehezítő feszültségnek. Tudatos stresszkezeléssel könnyebben megbirkózunk majd a nehézségekkel a húzósabb időszakokban is. Számtalan technika létezik erre, a jógalégzés (pranajama), különféle masszázstechnikák, az önhipnózis, a meditáció vagy a relaxáció is, de olyan egyszerű praktikákkal is kisimíthatjuk az idegeinket, mint az izomlazítás, az erdőterápia, a zene, a sport vagy a nevetés. És az is sokat segít, ha nem ellenségként tekintünk rá, hanem megnézzük, hogyan motiválhat bennünket.

Kell egy terv!

Ha már motiváció: most otthonod kényelmében és a saját ritmusodban tanulhatod meg, hogyan csökkentsd a feszültséget az életedben. Ebben lesz segítségedre a Stressz és szorongás csökkentése – Mindfulness tréning 1. 14 részes videótanfolyam, amelyből olyan technikákat sajátíthatsz el, amelyekkel gyorsan teremthetsz harmóniát önmagadban. Az online tanfolyam abban is segít, hogy tudatosítsd, milyen nehézségek okozzák a feszültségedet és milyen technikák támogathatnak a megelőzésben, hogy ne hatalmasodjon el újra rajtad. Megismerhetsz néhány olyan módszert, amelyek arra hívnak, hogy az itt és most-ban éld meg az örömöket, hiszen ez a stresszoldás egyik legfontosabb összetevője. Ez a mindfulness.

A Stressz és szorongás csökkentése – Mindfulness tréning 1. segít abban, hogy leáshass a probléma gyökeréig, és kialakíthasd a számodra megfelelő stresszkezelő életmódot. A videósorozat kitér a stressz és a szorongás megjelenésének okaira és tüneteire, a mindfulness coachingra, az érzelmi szint befolyásoló erejére, a mentális harmónia megteremtésére, az öngondoskodásra, önszeretetre és az újratervezésre, és változatáshoz szükséges akcióterv kialakítására.

Most kedvezménnyel, ajándék Mindfulness Munkafüzettel és konzultációkkal kiegészülő Prémium csomaggal nevezhetsz be erre a kalandra.

Kattints ide a részletekért:

https://coachingandlove.hu/kepzesek/mindfulness-coaching-technikak-1-a-stressz-es-szorongas-csokkentese/